ПУ Младост Медвеђа

Slide background

ПРЕДШКОЛСКА УСТАНОВА

М

Л

А

Д

О

С

Т

Медвеђа

Slide background

Ми смо установа у којој влада добра атмосфера

негује се толеранција и отвореност за различитост,

у којој дечје интересовање и потреба за

развојем и напредовањем имају приоритет,

Slide background

а здраво одрастање деце омогућава се негом,

превентивном здравственом заштитом

и социјалним радом.

Отвореност према друштвеној средини

традиционално доказујемо

У будућности ПУ ''Младост'' видимо као:

Отворену и савремену Установу

у којој су задовољни

дете, родитељ и васпитач.

Установу која је изградила партнерске односе

са породицом и локалном средином.

Slide background

ДОБРОДОШЛИ !!!

 dete-u-vrticu

ПОЖЕЉНО ЈЕ...

  • Примерено узрасту детета, покушати осамостаљивање деце у смислу навикавања на нешто краћи боравак са родитељима, бакама и декама.
  • Омогућити деци да контактирају са „непознатима", децом и одраслима различите старости (упознавање великог броја одраслих људи и деце у дечијем вртићу могло би да умањи страх од непознатих).
  • Прилагодити ритам дневног живота детета (време дневног и ноћног одмора, узимања оброка, игре итд.) вртићком дневном ритму, дакле ритму већине деце у вртићу.
  • Поступно прилагођавати састав хране и врсту исхране уобичајеној вртићкој храни.
  • осамосталити децу у довољној мери, како би у погледу осамостаљивања било што мање тешкоћа, нарочито у најосновнијим стварима, нпр. код:
  1. Узимања јела
  2. Обављања нужде (почеци одвикавања од пелена итд.)
  3. Облачења и свлачења
  4. Личне хигијене
  5. Моторике (нпр. почеци учења ходања)
  • Упознати дете са простором вртића, нарочито са простором у коме ће дете боравити, двориштем и слично; пожељно је упознати га и са делом особља вртића.

НИЈЕ ПОЖЕЉНО...

  • Навикавати дете да су му одрасли (родитељи, баке и деке итд.) непрестано „на располагању"
  • „Штитити" дете од контакта са непознатима, само зато да се „не би узнемиравало"
  • Да дете има неуједначен, променљив ритам живота, као ни специфичан (на пример због радног времена родитеља), јер ће се дете теже социјализовати у условима различитог ритма у односу на другу децу
  • Навикавати дете на сасвим специфичан начин храњења и на сасвим специфичну храну; храна у вртићу има здравствено проверен и пожељан састав, а у вртићу се води рачуна о чињеници да неку врсту хране нека деца не воле, па се и не приморавају да једу такву храну
  • Занемарити подстицање осамостаљивања детета са надом да ће све доћи само од себе, када за то буде време
  • Сматрати да је свеједно да ли ће дете првог дана доласка у вртић упознати простор вртића и људе

ПРИМАРНИ ЗАДАТАК ПРОЦЕСА АДАПТАЦИЈЕ...

Успостављање позитивне комуникације и присне социо-емоционалне везе детета и васпитача који би требало да постану „дететови други родитељи".

ПРИ ПОЛАСКУ ДЕТЕТА У ВРТИЋ

ПОЖЕЉНО ЈЕ...

  • Потребно је већ у септембру и октобру (почетком нове педагошке године) довести дете у вртић, како би новопридошла деца прво време провела заједно, јер ће им то олакшати прилагођавање, зато што су сва деца у групи у истој ситуацији.
  • Препоручује се да дете прво време у вртићу борави краће, прилагођавање треба да буде поступно (нпр. сат времена првог дана, затим два до три сата другог дана итд.), о чему се треба договарати са сестром- васпитачем.На тај начин се дете постепено упознаје са простором,другом децом и сестрама-васпитачима. Ритам и брзина адаптације различити су за свако поједино дете.
  • Време доласка и одласка детета из вртића би по могућству требало прилагодити самом детету, али и ритму живота друге деце у вртићу.Долазак је најпогоднији непосредно пре доручка, а одлазак у време када већина деце одлази (то олакшава социјализацију детета).
  • Просечно трајање прилагођавања деце на јаслице или дечји вртић је око 15 дана. Међутим не треба се забрињабати ако овај процес потраје дуже – поједина деца су осетљива на промену ритма и услова живота. Ово раздобље адаптације код деце пролази релативно безболно и без последица.
  • Обећања дата детету и давати реална обећања. Битан је сталан контакт са сестром – васпитачем и интеракција дете – родитељ – сестра, васпитач.
  • Омогућити детету да од куће понесе у вртић играчку или предмет за који је посебно везано, такозвани прелазни објекат.

НИЈЕ ПОЖЕЉНО...

  • Довести дете после неколико месеци када су се остала новопридошла деца већ адаптирала. Доводити у групицу неколико деце у исто време (током дана); то спречава сестру - васпитача да се посвети сваком појединачно и умири децу и родитеље.
  • Покушавати убрзану- адаптацију, „бацити дете у ватру", тј. оставити га одмах у боравку цео дан. На тај начин дете може да створи отпор према вртићу. Не комуницирати са сестрама-васпитачима о томе како они процењују потребни ритам адаптације детета. Сопствене процене „од ока" могу бити сасвим погрешне.
  • Доводити дете у вртић и одводити га из њега у различито време. То може отежати адаптацију детета, а посебно његову социјализацију и уклапање у групу друге деце.
  • Очекивати да ће адаптација детета тећи по устаљеним правилима. Индивидуалне разлике међу децом су значајне и треба их узети у обзир.
  • Практиковати дужи боравак родитеља у соби. На тај начин се може отежати адаптација детета (дете се може навикнути на боравак у вртићу само уз присуство родитеља).Осим тога, боравак родитеља једног детета отежао би адаптацију друге деце. Лагати дете да ће родитељ доћи, а онда не испунити то обећање.
  • Забрањивати му да доноси било шта од куће.