ПУ Младост Медвеђа

Slide background

ПРЕДШКОЛСКА УСТАНОВА

М

Л

А

Д

О

С

Т

Медвеђа

Slide background

Ми смо установа у којој влада добра атмосфера

негује се толеранција и отвореност за различитост,

у којој дечје интересовање и потреба за

развојем и напредовањем имају приоритет,

Slide background

а здраво одрастање деце омогућава се негом,

превентивном здравственом заштитом

и социјалним радом.

Отвореност према друштвеној средини

традиционално доказујемо

У будућности ПУ ''Младост'' видимо као:

Отворену и савремену Установу

у којој су задовољни

дете, родитељ и васпитач.

Установу која је изградила партнерске односе

са породицом и локалном средином.

Slide background

ДОБРОДОШЛИ !!!

dete-igra

Игра је стваралачка активност која произилази из унутрашње потребе детета. Она је сваки пут другачија и непоновљива. Игра је активност кроз коју се дете изражава и потврђује. Она омогућава детету да се развија складно.

Кроз игру дете упознаје:

  • своју околину
  • свет људи и њихове односе (испитује, уживљава се, замишља ¨као да¨, ¨кад би¨)

Кроз игру дете решава:

  • сукобе
  • своје страхове, проблеме

Кроз игру дете изражава:

  • све оно што му у стварном животу није допуштено(љути се на другу децу, одрасле, виче, исказује агресију према предметима)

У игри се дете ослобађа напетости, постаје смирено, опуштено, јер је у игри готово све допуштено.

Кроз игру дете стиче самопоуздање:

  • ради оно што жели
  • влада ситуацијом
  • улази у улоге које одрасли имају у стварном животу

Како родитељи могу помоћи детету да се игра:

  • Гледати на дечју игру као на најважнији посао одраслога
  • Дати подршку, похвалити
  • Осигурати сталан простор за игру, несметано време у којем ће дете само одлучити кад ће започети игру, чега ће се играти, како, колико дуго
  • Оставити детету да уреди свој простор- отрпети у том простору ¨неуредност¨ (према поимању одраслих)- за дете је то ред
  • Омогућити детету да само истражује играчку и игра се њоме ( саветовање- ¨упали овде¨, ¨сложи ту¨...омета дете и говори му ¨ти то не знаш¨, ¨ја нисам задовољан тобом¨- чини дете несретним)
  • Омогућити детету да несметано, само, играјући се, савлада проблеме, без уплитања са стајалишта одраслога
  • Помоћи ако дете тражи помоћ али тако да дете и даље остане господар ситуације

Имајте на уму:

Игра је потребна сваком детету и потребне су различите играчке (деца ће сама одабрати шта им треба).

Игра је ¨огледало¨ у ком се одражава шта дете мисли, доживљава осећа, жели.
Сетите се како сте љути када вас неко прекине у послу.

Исто тако је љуто и дете ако му прекинете игру јер: ИГРА ЈЕ ЗА ДЕТЕ НАЈВАЖНИЈИ ПОСАО!

Напишите коментар (0 Comments)

polazak-u-skolu

Можете учинити за своје дете:

  • Информишите се о школи, учитељу, програму, боравку
  • Будите спремни да саслушате своје дете јер то је најконкретнији доказ поштовања
  • Разговарајте са другим родитељима о поласку у школу
  • Будите добар модел - ваше дете вас посматра, ви сте вашем, детету први и веома важан учитељ.
  • Ви можете креирати ситуације заједничког учења
  • Читајте свом детету
  • Охрабрите дете кад започиње нешто ново
  • Посматрајте своје дете као посебно - не поредите га са другима
  • Истинска присутност је важна од количине времена проведеног са дететом

Да, и родитељи полазе у школу:

  • Волите своје дете и то показујте. Прихватите га онаквог какво јесте. Реално сагледавајте његове могућности.
  • Умеће читања и писања није показатељ припремљености, не журите са учењем
  • Моменат поласка детета у школу је промена која тражи прилагођавање свих у породици
  • Усмерите подстицање и подршку превасходно на позитивне аспекте личности детета
  • Не заборавите, дете није "кандидат" за полазак у школу, већ пуновредно људско биће, које не треба лишавати радости живљења
  • Ставите ауторитет вредности испред ауторитета моћи
  • Избегавајте наређивања, приговарање, придиковање, посрамљивање детета, када нисте задовољни оним што је урадило

Са поласком у школу, важно је да дете:

  • Заједно са вама уреди: простор, време и акције
  • Понесе са собом вашу истинску заинтересованост и посвећеност коју уграђујете у лични развој детета и школски развој - сналазим се у окружењу, радознао сам, тежим ка успеху...
Напишите коментар (0 Comments)

Упутство за родитеље и васпитаче:

primarno-mucanje

1. Настојте да у породици створите атмосферу без журбе и напетости. Бавите се што више дететом кроз заједничке и организоване активности. Успоставите основне ритмове прилагођене узрасту детета:

  • одлазак на спавање и буђење у одређено време;
  • узимање главних оброка у одређено време;
  • организујте дан детета тако да оно зна када може да се игра а када треба да извршава одређене дужности.

2. Говорите сталожено без прекидања и упадања једно другом у реч. Контролишите своје понашање и понашање других особа у околини у односу на муцање детета:

  • када замуца стрпљиво га сачекајте да каже и не помажите му у говору(не рећи уместо њега,не тражити да понови);
  • обратите пажњу на оно што дете говори, а не како говори;
  • створите му утисак да пред собом има довољно времена за говор без обзира на говорне потешкоће и да га стрпљиво чекате;
  • што мање тражити да говори. Читајте му лагано веселе приче, смиреним, топлим и лаганим темпом;
  • Не сажаљевајте га због муцања. Сажаљевање не испољавајте ни примедбама нити изразом лица.

3. Не дозвољавајте да стиче повластице због овог проблема,али га због тога и не кажњавајте.

4. Проналазите активности које дете може успешно да обави и реално хвалитењегов труд и успех.

5. Усагласите васпитне ставове и доследно их спроводите.

6. Ако дете поставља питање о говорном проблему, адекватно му објасните суштину муцања и мотивишите газа третман, ако је потребан.

Савети логопеда

  • Ако се ваше дете претерано задржава на гестовима, показивању и мимичким облицима комуникације може успорити развој говора.
  • Треба говорити правилно, дете ће усвојити оно за шта је чулно, сазнајно и моторно зрело.
  • Говор треба да буде лакши и ефикаснији вид комуникације од других облика комуникације.
  • Ако је говор детету и сувише тежак и ако се не укључујње у њега треба посумњати на неке сметње у његовом развоју
  • Тепање је развојна фаза у процесу усвајања говора. Претерано задржавање детета, а и родитеља на тепању може да наруши правилно усвајање говора.
  • Потребно је да разговарате са својим дететом, дати му времена да вам каже оно што жели. Не пожуривати га својим нестрпљењем. Никако га не прекидати у "пола речи".
  • Ако детету недостаје реч да потпуније искаже жеље, мисли, убаците је неприметно и пустите да дете спонтано крене даље
  • Никако не говорити детету не можеш то, не знаш то, већ добро је, али хајде поново, послушај ме, сад је боље, браво. Тако цете дете охрабрити и помоћи му да боље и брже усвоји правилне говорне моделе.
Напишите коментар (0 Comments)

razvoj-govora

У развоју говора постоје велике индивидуалне разлике. Дете прву реч може да изговири са девет месеци, али и са две године, а да касније постигне нормалан говорни развој. Кашњење у развоју говора може бити, дакле, индивидуална развојна карактеристика, али и поремећај.

Кашњење у развоју говора као индивидуална развојна карактеристика има следећа обележја:

  • кашњење није значајно
  • задржан је нормалан развојни ред
  • не постоји други поремећај
  • у породици могу постојати особе које су имале слични говорни развој
  • дете не припада групи деце ризичне за говорно језички развој
  • слух је нормалан.

Кашњање у развоју говора као говорни поремећај има следеће одлике:

  • кашњење је већег степена
  • поремећен је развојни ред
  • постоје и други удружени поремећаји
  • у породици могу постојати особе са говорним поремећајем
  • дете има неку од болести која може да угрози говорно језички развој

Посебну опрезност треба да изазове ситуација када после нормалног говора дође до застоја у његовом развоју или када дете губи већ стечене говорне способности. Узроци говорних поремећаја могу бити различити, а потичу од средине у којој оно живи. У свим случајевима говорног поремећаја потребно је обратити се стручњаку, логопеду који ће спровести дијагностичку обраду и одредити одговарајући третман.

Општи принципи логопедског третмана

  • са третманом треба отпочети што раније
  • децу на коју је деловао неки штетни фактор треба превентивно третирати,започети стимулацију говорног развоја не чекајући да се поремећај испољи
  • родитељи су активни учесници у спровођењу третмана, а дужност је логопеда да их за то оспособи у одговарајућој мери
  • третман траје док се говорно језички поремећај не отклони, а ако то није могуће потпуно отклонити, логопедски тртман се спроводи до максимално могућег прага за дато дете.
Напишите коментар (0 Comments)

20-alternativa-kaznjavanju

1. Откријте које су скривене потребе детета.
2. Дајте детету информације и разлоге.
3. Размислите која осећања стоје иза одређеног понашања детета.
4. Промените окружење (понекад је лакше него променити дете).
5. Пронађите прихватљиве алтернативе (преусмерите дететово понашање).
6. Покажите својим примером како желите да се дете понаша.

7. Понудите избор, немојте наређивати.
8. Правите мале уступке детету.
9. Омогућите детету време припреме (реците му унапред какво понашање од њега очекујете).
10. Дозволите да дете учи из последица (где је то могуће).
11. Разговарајте о сопственим осећањима (допустите деци да сазнају како њихово понашање утиче на вас).
12. Реагујте када је потребно (када му је угрожена безбедност).
13. Носите дете (то може деловати позитивно код агресивног понашања нпр.)
14. Изместите дете из проблематичне ситуације и останите са њим (искористите то време да га саслушате, размените осећања, разрешите конфликт).
15. Радите заједно, заиграјте се, многе конфликтне ситуације се могу претворити у игру.
16. Опустите ситуацију смехом.
17. Договарајте се и преговарајте (дозволите детету да редефинише правила и понекад их измени ¨у своју корист¨).
18. Практикујте узајамно решавање конфликата (правила одредите заједно, одржавајте породичне састанке).
19. Преиспитајте своја очекивања.
20. Користите родитељски time-out (напустите просторију или учините шта год је потребно како бисте повратили самоконтролу и смисао расуђивања).

Напишите коментар (0 Comments)