ПУ Младост Медвеђа

Slide background

ПРЕДШКОЛСКА УСТАНОВА

М

Л

А

Д

О

С

Т

Медвеђа

Slide background

Ми смо установа у којој влада добра атмосфера

негује се толеранција и отвореност за различитост,

у којој дечје интересовање и потреба за

развојем и напредовањем имају приоритет,

Slide background

а здраво одрастање деце омогућава се негом,

превентивном здравственом заштитом

и социјалним радом.

Отвореност према друштвеној средини

традиционално доказујемо

У будућности ПУ ''Младост'' видимо као:

Отворену и савремену Установу

у којој су задовољни

дете, родитељ и васпитач.

Установу која је изградила партнерске односе

са породицом и локалном средином.

Slide background

ДОБРОДОШЛИ !!!

razvoj-govora

У развоју говора постоје велике индивидуалне разлике. Дете прву реч може да изговири са девет месеци, али и са две године, а да касније постигне нормалан говорни развој. Кашњење у развоју говора може бити, дакле, индивидуална развојна карактеристика, али и поремећај.

Кашњење у развоју говора као индивидуална развојна карактеристика има следећа обележја:

  • кашњење није значајно
  • задржан је нормалан развојни ред
  • не постоји други поремећај
  • у породици могу постојати особе које су имале слични говорни развој
  • дете не припада групи деце ризичне за говорно језички развој
  • слух је нормалан.

Кашњање у развоју говора као говорни поремећај има следеће одлике:

  • кашњење је већег степена
  • поремећен је развојни ред
  • постоје и други удружени поремећаји
  • у породици могу постојати особе са говорним поремећајем
  • дете има неку од болести која може да угрози говорно језички развој

Посебну опрезност треба да изазове ситуација када после нормалног говора дође до застоја у његовом развоју или када дете губи већ стечене говорне способности. Узроци говорних поремећаја могу бити различити, а потичу од средине у којој оно живи. У свим случајевима говорног поремећаја потребно је обратити се стручњаку, логопеду који ће спровести дијагностичку обраду и одредити одговарајући третман.

Општи принципи логопедског третмана

  • са третманом треба отпочети што раније
  • децу на коју је деловао неки штетни фактор треба превентивно третирати,започети стимулацију говорног развоја не чекајући да се поремећај испољи
  • родитељи су активни учесници у спровођењу третмана, а дужност је логопеда да их за то оспособи у одговарајућој мери
  • третман траје док се говорно језички поремећај не отклони, а ако то није могуће потпуно отклонити, логопедски тртман се спроводи до максимално могућег прага за дато дете.